Award Winners

2022

RESEARCH AWARD

Echoing Events. The Perpetuation of National Narratives in English and Dutch History Textbooks, 1920-2010 [more]

Dr Tina van der Vlies

AWARD FOR YOUNG ACADEMICS

"Unser neues Fach". Konstruktion von gesellschaftswissenschaftlichen Integrationsfächern - eine theoretische Annäherung und empirische Beobachtungen am Beispiel von Schulbüchern für 'Gesellschaftslehre' in Niedersachsen
[‘Our new subject’. The construction of social studies integration subjects – a theoretical examination and empirical observations based on social studies textbooks for Lower Saxony]

Julian Broll

2020

RESEARCH AWARDS

Beyond Textbooks – Das Schulbuch als Medium zur kulturellen Demokratisierung Westdeutschlands, 1944-1952
[Beyond Textbooks – The textbook as a medium of cultural democratisation in West Germany , 1944-1952]

Johanna Katharina Bethge

Stunde null, Wirtschaftswunder, Mangelwirtschaft – gegenwärtige Schulgeschichtsbücher zwischen historischem Lernen und normativer Darstellung 
[Zero hour, the German economic miracle, shortage economy – current textbooks caught between historical learning and normative presentations]

Dr Kai Krüger

2018

RESEARCH AWARD

Sprachlich vermittelte Geschlechterkonzepte. Eine diskurslinguistische Untersuchung von Schulbüchern der Wilhelminischen Kaiserzeit bis zur Gegenwart [The Linguistic Conveyance of Gender Concepts. Applying Discourse Linguistics to a Study of Textbooks from the Wilhelmine Period until the Present Day] [more]

Dr Christine Ott

AWARD FOR YOUNG ACADEMICS

History on Whose Terms? Reading about Women and Gender in Two South African History Textbook Series [more]

Lindsay Wills

2016

RESEARCH AWARD

Weltanschauung als Erzählungskultur. Zur Konstruktion von Religion und Sozialismus in Staatsbürgerkundeschulbüchern der DDR [Ideology as Narrative Culture. On the Construction of Religion and Socialism in Civic Education Textbooks in the GDR]

Dr Anja Kirsch

AWARD FOR YOUNG ACADEMICS

Digitale Bildungsmedien. Welche Faktoren beinflussen die Strategien der Schulbuchverlage? [Digital Educational Media. What Influences the Strategies of Educational Publishers?]

Anna Heym

2014

RESEARCH AWARD

Europeanization without Europe? The Institutionalization of World Culture in the Post-1989 Romanian School

Dr Simona Szakács

AWARD FOR YOUNG ACADEMICS

Memoria Histórica in der Schule. Eine Analyse der Geschichtsbilder spanischer Jugendlicher am Beispiel von Gymnasiasten aus der Provinz Málaga [Memoria Histórica in Schools. Analysing Conceptions of History of Spanish Youths through a Study of Grammar School Pupils in the Province of Málaga]

Kathrin Zehr

2012

RESEARCH AWARD

Textbooks as Mediators in the Intellectual Project of History Education

Dr Katalin Morgan

2010

RESEARCH AWARD

„…und der Zukunft zugewandt“. Ideologische Erziehung im Geographieunterricht der DDR [‘... and turning to the future’. Ideological Narratives in Geography Teaching in the GDR]

Dr Alexandra Budke

sroll-to-top